Подписка на журнал
Kasjko2

Якщо виконувати вимоги закону, то кандидатів в Антикорупційний суд буде важко знайти, – Касько


Вимоги до кандидатів у судді Антикорупційного суду у проекті Закону, м’яко кажучи, завищені. Якщо виконувати ці вимоги, то потенційних кандидатів напевно можна буде порахувати на пальцях однієї руки.

Про це в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK заявив заступник Генерального прокурора України у 2014–2016 роках Віталій Касько.

Kasjko2

«Вимоги до кандидатів у судді Антикорупційного суду м’яко кажучи завищені. Насправді, якщо виконувати ці вимоги, то кандидатів напевно можна буде порахувати на пальцях однієї руки, і те закривши одне око на недостатню їхню відповідність законодавчим вимогам. Згідно із законопроектом, кандидатом може бути особа, яка досягла 35-річного віку і має значний досвід професійної діяльності за кордоном – у міжнародних організаціях чи міжнародних судових установах, які займаються протидією корупції», – розповів пан Касько.

За словами правника, якщо така особа працювала на відповідну міжнародну організацію в Україні, то вона вже не зможе кандидувати.

«Крім того, особа додатково повинна мати достатні знання і досвід як у боротьбі з корупцією, так і глибокі знання і практичні навички застосування практики Європейського суду з прав людини. В принципі знайти людину, яка професійно займається питанням протидії корупції і досконало знає практику ЄСПЛ одночасно, досить важко. Крім того така людина повинна додатково не менше 5 років судового стажу або не менше 7 років професійної діяльності адвоката чи наукової роботи (за наявності наукового ступеню)», – додав гість програми.

Водночас, за словами голови правління Центру протидії корупції Віталія Шабуніна, активісти нарахували з десяток потенційних кандидатів, але в Антикорупційний суд потрібно набрати 50 суддів.

Як зауважив Віталій Касько вимога щодо кандидатів на посаду суддів є не єдиною проблемою. Насправді у законопроекті є досить багато інших спірних моментів.

«Зокрема ще один спірний момент стосується ролі міжнародних експертів у процесі обрання суддів. Основна суперечка полягає в тому, що влада бажає залишити за собою вирішальне слово у призначенні суддів, тоді як Венеційська комісія і МВФ натякають, що було б непогано, якби вирішальну роль у призначенні відігравали фахові міжнародні експерти. Натомість в законопроекті висновки так званої Громадської ради міжнародних експертів мають, по суті, дорадчий характер, оскільки Вища кваліфікаційна комісія суддів України матиме можливість більшістю в 11 членів зігнорувати такі висновки. До того ж, члени Ради міжнародних експертів призначатимуться ВККС. Тож тут може повторитись ситуація, яка мала місце при обранні суддів Верховного суду», – підсумував пан Касько.

Подписывайтесь на канал «Публичные люди» в Telegram

  • Новости от партнеров

    Оставить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *